Blackdice
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Blackdice

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 Classes Officielles

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Syd
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MessageSujet: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:16

Les classes fonctionnent comme suit:

Les traits spéciaux de la classes qui sert de base, et par la suite vous choisissez les pouvoirs relié à cette même classe. Il va m'etre impossible de mettre l'entièreté des informations, puisque je ne dois pas dépasser le 10% légal du livre, alors je vais m'en tenir qu'aux traits de base. (Il sera toujours possible par contre de débattre sur un pouvoir ou un autre).

Les powers sont divisé en trois catégories:

Les At-Will, signifiant pouvant être utiliser autant de fois que désiré.
Les Daily Exploits, signifiant une fois par jour.
Et les Encounters Exploits, une fois par combat.
Il y a aussi Utility, mais je ne sais leur cadence de lancement.

En cas de doute, voila les keywords:

At-Will ✦ Martial, Weapon
Encounter ✦ Divine
Daily ✦ Acid, Arcane, Implement


Dernière édition par Syd le Dim 1 Juin - 11:37, édité 2 fois
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:16

Cleric:

CLASS TRAITS

Role: Leader. You lead by shielding allies with your
prayers, healing, and using powers that improve your
allies’ attacks.
Power Source: Divine. You have been invested with the
authority to wield divine power on behalf of a deity,
faith, or philosophy.
Key Abilities: Wisdom, Strength, Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged
Implement: Holy symbol
Bonus to Defense: +2 Will
Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges per Day: 7 + Constitution modifier
Trained Skills: Religion. From the class skills list below,
choose three more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Heal
(Wis), History (Int), Insight (Wis), Religion (Int)
Build Options: Battle cleric, devoted cleric
Class Features: Channel Divinity, Healer’s Lore, healing
word, Ritual Casting
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:17

Fighter

CLASS TRAITS

Role: Defender. You are very tough and have the exceptional
ability to contain enemies in melee.
Power Source: Martial. You have become a master of
combat through endless hours of practice, determination,
and your own sheer physical toughness.
Key Abilities: Strength, Dexterity, Wisdom,
Constitution
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail,
scale; light shield, heavy shield
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee,
simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +2 Fortitude
Hit Points at 1st Level: 15 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges per Day: 9 + Constitution modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose
three trained skills at 1st level.
Class Skills: Athletics (Str), Endurance (Con), Heal
(Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha)
Build Options: Great weapon fighter, guardian fighter
Class Features: Combat Challenge, Combat Superiority,
Fighter Weapon Talent
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:23

Paladin

CLASS TRAITS

Role: Defender. You are extremely durable, with high
hit points and the ability to wear the heaviest armor.
You can issue bold challenges to foes and compel
them to fight you rather than your allies.
Power Source: Divine. You are a divine warrior, a crusader
and protector of your faith.
Key Abilities: Strength, Charisma, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail,
scale, plate; light shield, heavy shield
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee,
simple ranged
Implements: Holy symbol
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 15 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges per Day: 10 + Constitution modifier
Trained Skills: Religion. From the class skills list below,
choose three more trained skills at 1st level.
Class Skills: Diplomacy (Cha), Endurance (Con), Heal
(Wis), History (Int), Insight (Wis), Intimidate (Cha),
Religion (Int)
Build Options: Avenging paladin, protecting paladin
Class Features: Channel Divinity, Divine Challenge, lay
on hands
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:24

Ranger

CLASS TRAITS

Role: Striker. You concentrate on either ranged attacks
or two-weapon melee fighting to deal a lot of
damage to one enemy at a time. Your attacks rely on
speed and mobility, since you prefer to use hit-andrun
tactics whenever possible.
Power Source: Martial. Your talents depend on extensive
training and practice, inner confidence, and
natural proficiency.
Key Abilities: Strength, Dexterity, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee,
simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges per Day: 6 + Constitution modifier
Trained Skills: Dungeoneering or Nature (your choice).
From the class skills list below, choose four more
trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Dungeoneering
(Wis), Endurance (Con), Heal (Wis),
Nature (Wis), Perception (Wis), Stealth (Dex)
Build Options: Archer ranger, two-blade ranger
Class Features: Fighting Style, Hunter’s Quarry,
Prime Shot
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:25

Rogue

CLASS TRAITS

Role: Striker. You dart in to attack, do massive damage,
and then retreat to safety. You do best when teamed
with a defender to flank enemies.
Power Source: Martial. Your talents depend on extensive
training and constant practice, innate skill, and
natural coordination.
Key Abilities: Dexterity, Strength, Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Dagger, hand crossbow,
shuriken, sling, short sword
Bonus to Defense: +2 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges per Day: 6 + Constitution modifier
Trained Skills: Stealth and Thievery. From the class
skills list below, choose four more trained skills at
1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Bluff
(Cha), Dungeoneering (Wis), Insight (Wis), Intimidate
(Cha), Perception (Wis), Stealth (Dex), Streetwise
(Cha), Thievery (Dex)
Build Options: Brawny rogue, trickster rogue
Class Features: First Strike, Rogue Tactics, Rogue
Weapon Talent, Sneak Attack
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:26

Warlock

CLASS TRAITS

Role: Striker. Your attack powers are highly damaging
and often weaken or hamper the target in some way.
You can elude attacks by flying, teleporting, or turning
invisible.
Power Source: Arcane. You gain your magical power
from a pact you forge with a powerful, supernatural
force or an unnamed entity.
Key Abilities: Charisma, Constitution, Intelligence
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged
Implements: Rods, wands
Bonus to Defense: +1 Reflex, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges per Day: 6 + Constitution modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose
four trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Bluff (Cha), History (Int),
Insight (Wis), Intimidate (Cha), Religion (Int), Streetwise
(Cha), Thievery (Dex)
Build Options: Deceptive warlock, scourge warlock
Class Features: Eldritch blast, Eldritch Pact, Prime Shot,
Shadow Walk, Warlock’s Curse
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:26

Warlord

CLASS TRAITS

Role: Leader. You are an inspiring commander and a
master of battle tactics.
Power Source: Martial. You have become an expert
in tactics through endless hours of training and
practice, personal determination, and your own
sheer physical toughness.
Key Abilities: Strength, Intelligence, Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail;
light shield
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee,
simple ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges per Day: 7 + Constitution modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose
four trained skills at 1st level.
Class Skills: Athletics (Str), Diplomacy (Cha), Endurance
(Con), Heal (Wis), History (Int), Intimidate (Cha)
Build Options: Inspiring warlord, tactical warlord
Class Features: Combat Leader, Commanding
Presence, inspiring word
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:27

Wizard

CLASS TRAITS

Role: Controller. You exert control through magical
effects that cover large areas—sometimes hindering
foes, sometimes consuming them with fire.
Power Source: Arcane. You channel arcane forces
through extensive study, hidden knowledge, and
intricate preparation. To you, magic is an art form, an
expressive and powerful method by which you seek
to control the world around you.
Key Abilities: Intelligence, Wisdom, Dexterity
Armor Proficiencies: Cloth
Weapon Proficiencies: Dagger, quarterstaff
Implements: Orbs, staffs, wands
Bonus to Defense: +2 Will
Hit Points at 1st Level: 10 + Constitution score
Hit Points per Level Gained: 4
Healing Surges per Day: 6 + Constitution modifier
Trained Skills: Arcana. From the class skills list below,
choose three more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Dungeoneering
(Wis), History (Int), Insight (Wis), Nature
(Int), Religion (Int)
Build Options: Control wizard, war wizard
Class Features: Arcane Implement Mastery, cantrips,
Ritual Casting, spellbook
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 11:36

Classes Officielles Characteradvancementzy8
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Phoenix

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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 13:19

Petite précision, les Utility sont en fait des rituals. Ce sont des sorts que l'on peut lancer tant que l'on possède le livre de rituel et les composantes nécessaires. On n'a pas à apprendre un sort utilitaire.

Aussi, il me semble que le Ranger n'était pas une classe de base mais bien une qui sera rajoutée sous peu.
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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 16:43

Des rituel? je ne crois pas, il y a une section rituel a la fin du livre, cela n'a pas rapport. Les utilitys sont du genre Bless.

Il s'agit de boostage genre.

Et pour l'ensemble, c'est un copier coller du livre.
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Phoenix

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MessageSujet: Re: Classes Officielles   Classes Officielles Icon_minitimeDim 1 Juin - 21:39

Là ce sont des buffs pas des utility. Je ne sais pas dans quel livre tu as lu ça mais bon...

Pour ce qui est des rituels, un extrait du PH sur le site de WotC en parlait. Ce sont les véritables utiliy spells.
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